Perjalanan diet atkins ku ...

OK.. since berat badan naik mendadak start mengandung sampai dah bersalin
and now Qaseh dan nak masuk 2 tahun nie.

Macam-macam buat tapi macam biasa la klau dah nafsu jerung, buaya, ular dah
menular dalam diri nie.. hihihi overkan??

Ok.. ada la terbaca pasal diet atkins nie.. Ada yang buat induction 2 weeks
turun sampai 10 kg.. Gilakkkk kauuu !!
Dasyat gila la aykins nie..


So, kita pun cuba la.. Buat 2 minggu. And guess what?
Aku turun 4kg.. Exercise pun ala kadar..takat plank and lompat bintang 100x je..
Tu pun bukan hari-hari buat..

Alhamdulillah.. So next target nak turun lagi 16kg.. Banyak woooo
Nak dapat berat macam masa kawin tue possible la kan..
Sekurang-kurangnya tak la berat mcm sekarang..

Since diet nie, makan pun rajin bawak bekal.
Masak malam sebelum atau bangun pagi-pagi untuk masak.
Almost aku prepare malam sebelum,pagi just reheat pakai microwave je..

Nanti aku post menu yang selalu aku makan.
Untuk info, aku layan fasa 3 coz masih menyusukan Qaseh.
So penurunan agak slow sbb ambik carbo tak lebih 75g.
Tak macam fasa 1 hanya boleh ambik 20g carbo sahaja..

Untuk tahu pasal diet atkins dengan lebih lanjut boleh google.

Post a Comment

1 Comments