Kisah Qaseh ke Nursery

Since pindah nie, Qaseh aku kena la hantar ke nursery. Tidak lagi le rumah Nek Nab.
Sedih sebenarnya nak bagi Qaseh ke tempat lain sebab dia dah kenal
kawan-kawan di rumah Nek Nab. Tapi aku terpaksa juga.
So selepas perbincangan dengan my Dearie, so aku decided hantar
ke nursery di Keramat. Then dekat nursery tu pulak ader uncle Qaseh,
Aryan iaitu Cousin kecik aku. And kedai atok saudara Qaseh, Paksu 
iaitu adik mak aku memang dekat situ. So keyakinan untuk hantar Qaseh
ke nursery agak tinggi.Sebelum nie bila aku dengar banyak keburukan tentang kejadian
di pusat jaggan nie buatkan aku takut nak hantar Qaseh ke nursery.
But because of uncle and atok saudara Qaseh ada di situ, so aku yakin dia ok kat sana.
1st ke nursery. Muka cuak duduk dalam car seat
Hari pertama nak hantar ke nursery, aku kluar rumah awal. 
Gerak dari Batu Caves dalam 7.30pg.
So 1st time dia akan duduk guna car seat berdua dengan aku dalam kereta.
Memang susah sikit sebab dia tak biasa so merengek la.
Macam- macam aku sembang, bagi toys, mengaji skali dalam kereta.
Nak bagi dia calm down sikit kan. Ye la duduk dalam kereta lama pulak tue.
Selalu klau hantar ke rumah Nek Nab, turun bawah tingkat satu dah sampai.

So slow-slow aku cakap dengan dia, dia kena g school lain. 
So dia ok sekajap then mula merengek nak keluar dari car seat. Tapi aku biarkan dia
Sampai di nursery, bila dia tengok orang yang di tak kenal. Dia menangis tak nak lepas aku.
Kuat jugak la kan. Tapi bila dia masuk dalam nursery , dia senyap je.
Tengok ramai kawan baru la kot.
Budak kunyit. Tengok la duduk tak diam
So masa kat ofis, aku terfikir macam-macam tentng Qaseh dekat nursery.
Boleh ke dia sesuaikan diri dekat situ ? Kawan-kawan dia ok ke tak ?
Aisshhhhh... macam-macam fikir. Tapi aku tetap selalu berdoa
semoga Allah swt melindungi anak ku Qaseh.

Bila petang je aku excited nak ambik dia dekat nursery. Masa jemput dia, 
Qaseh keluar sambil senyum. Jalan sekali dengan Uncle Aryan.
Alhamdulillah mama lega tengak Qaseh senyum.
Means dia ok dekat situ.

Hari nie dah masuk 3 minggu dia di nursery. For 2 weeks,
memang Qaseh menangis la bila sampai nursery.
But this week dah ok, siap dia jalan sendiri masuk ke nursery. Mama just ikut dari belakang.
Itu pun sebab pujuk dia nanti bawak dia main dekat playground.
So alhamdulilah mama lega Qaseh dah boleh sesuaikan diri dekat situ.
Bila jemput dia waktu petang, kluar dari nursery mesti senyum-senyum
Kluar pegang tangan Uncle Aryan. 

Puteri lilin sangat. Bila matahari menegak di depan muka. Siap mintak sunglasess



Post a Comment

0 Comments