Ramadhan & Syawal

Alhamdulillah...
Syukur aku kehadrat Illahi kerana dipertemukan dengan Ramadhan pada tahun ini....Pejam celik pejam celik tinggal berapa hari saja kita akan berpuasa...bermakna Ramadhan akan meninggalkan kita dan Syawal pasti tiba....insya allah....pada tahun ini adalah tahun terakhir kami beraya bersama kerana insya allah dengan izinNYA tahun depan, kalau diizinkanNYA kami akan beraya bersama orang baru....
Insya Allah isteriku akan melahirkan anak pertama kami pada bulan 9 nie....
Ramadhan pada tahun ini sungguh sederhana persiapaannya bagi kami berdua....cuma hari sabtu yang lepas barulaa aku bersama isteri keluar untuk bershopping raya...tp yang pasti shopping kali nie kami banyak beli barang untuk persiapan isteriku bersalin nanti bersama sedikit barang untuk baby kami nnt....bagi aku cukuplaa hanya sehelai baju baru untuk raya kali ini....
Tahun ini kami akan beraya dikampung aku di ipoh....insya allah esok malam kami akan pulang berhari raya...xsabar rasanyer untuk balik kampung dan berpuasa disana...yerlaa...inilah peluang aku untuk berpuasa dikampung pd tahun ini....
Kepada rakan taulan dan umat islam yang akan pulang berhari raya...satu pesanan aku...JANGAN JADIKAN LEBUHRAYA KITA INI SEBAGAI PUSARA...ingatlah orang yang tersayang...semoga hari raya kita kali ini bukanlah hari raya yang terakhir....insya allah....
dikesempatan ini aku dan isteriku serta keluargaku dan mertua amnya, ingin menyusun sepuluh jari meminta maaf zahir dan batin sekiranya selama ini kami ada menyakiti hati atau menyinggung perasaan rakan taulan semua selama perkenalan kita...
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Post a Comment

0 Comments